Friday, June 17, 2011

Lawak Sengal : Hipotesis Kentut



Pelbagai jenis manusia dalam dunia ini. Tapi agak sukar untuk kita mengenal dengan pasti , jenis-jenis manusia tersebut.  Dalam satu eksperimen berskala besar , mendapati jenis-jenis manusia dalam dunia ini boleh dikaitkan dengan Kentut.

"Dengan membuat pemerhatian cara seseorang itu kentut sahaja, kita boleh mengetahui jenis manusia apa manusia itu..sungguh mudah" "Hasil pemerhatian saya selama dua bulan melihat dari gelagat 200 orang manusia, saya telah dapat mebuat satu hipotesis"

Dr. Amy Christina dari Universiti Cardoba membuat kesimpulan di atas yang agak kontroversi apabila mengumumkan hasil kajiannya di Shah Alam baru-baru ini.



Di bawah adalah hasil kajian Dr Amy.

MANUSIA TIDAK JUJUR
orang yang kalau kentut menyalahkan orang lain.

Amin terkentut pastu buat bodoh jer. Bila kentut terbau satu bilik dan mata memandang ke arah Amin, Amin dengan cepat menyalahkan orang lain.

"Dr Amy!!!! you yang kentut !!!" jerit Amin.

MANUSIA BANGANG
 Yang menahan kentutnya sampai berjam-jam.

"Bro! dari tadi gua tengok muka lu mcm light2 blue je bro..apesal?" tanya Dr. Amy
"Xde pape la..gua tahan kentut gua" jawab Alias.

MANUSIA SOPAN
orang yang tahu bila dan kat mana harus kentut....atau yang meminta kebenaran bila nak kentut.

"Excuse me Dr Amy, may I go to the toilet and kentut?" tanya Nurkiah pada Dr Amy semasa kuliah.

"Attention everyone! I am about to fart in 3 seconds...pls cover you nose!" then, lepas kentut..."Sorry...for any inconvenient cause!"

MANUSIA SENGSARA
orang yang ingin kentut tapi tak boleh kentut.

"Doktor, saya merasa sungguh sengsara. Saya ingin kentut seperti orang lain tapi tidak mampu berbuat demikian..tolonglah saya doktor" rayu Amier pada Doktor Ayu.

MANUSIA MISTERI
orang yang kalau kentut, orang lain tidak ada yang tahu.

Kentut yang berbau hampir sama setiap hari masa kuliah namun siapa empunya kentut tidak diketahui. Misteri sungguh!


MANUSIA YANG PERCAYA DIRI SENDIRI
orang yang selalu yakin yang kentutnya tidaklah sebusuk mana.

"Ya Allah..kentut ko Azam! busuk bau telo !" jerit Dr Amy.
Azam, tersenyum puas tanpa perlu menutup hidung sendiri.


MANUSIA PEMALU
orang yang kentut dengan kuat...kemudian terus lari ke dalam bilik sambil menutup muka...

"Wahhh pemalu anak dara you Leman" jelas Dr Amy pada Leman apabila melihat anak dara Leman masuk ke bilik lari setelah kentut sekuat 1.7 sekala richter...lol


MANUSIA YANG STRATEGIK
orang yang menyembunyikan kentutnya dengan ketawa terbahak-bahak biar orang lain tidak dengar.


MANUSIA BODOH
orang yang kalau habis kentut menghirup nafas untuk mengantikan kentutnya yang keluar.

"Inhale" sambil menarik nafas... Yesss..dah ganti kentut yang keluar tadi.. Legaaa.



MANUSIA PERIHATIN
orang kalau bunyi kentut dikeluarkan sikit-sikit sambil memandang kiri dan kanan. Tidak mau memeranjatkan sesiapa..lol


MANUSIA JUJUR
orang yang mengaku habis kentut.

"Sorryyyyy..jangan runsing...bau kentut yang busuk itu tadi.....SAYA lah yang punya"

MANUSIA PINTAR
orang yang boleh mengesan bau kentut orang lain.

"Saya tau siapa yang kentut dan tau apa orang yang kentut itu makan dari bau kentutnya itu"



MANUSIA MALANG
orang yang nak kentut tapi terkeluar tahi...




4 mulut cakap2 belakang:

FaizalSulaiman said...

ok
tergelak macam apa sebelum maghrib.

hilarious!

[r][a][y] eusouff said...

hahaha.
faizal,
xmenda nak blog abt so decided to merepek..

♥Syamelia♥ said...

paling kesian dgn manusia malang la kot.. hehehehhe...

edzlin007 said...

hahahaha :D