Tuesday, March 30, 2010

24 tahun yang lalu....

....

24 tahun yg lalu, masa ray darjah 6...( yup...Im old and stop calculating my age! ) budak itam ini tak mampu memiliki kamera. Nak beli kasut sekolah pun kena jual ais krim...inikan lagi nak beli kamera!

Kamera zaman tu tak secanggih kamera zaman skrg. Kamera yg keluar bunyik atau jenis yg kena "krek krek krek krek" setiap kali selepas gambar diambil. Manual sangattt kan? So basically...no kodak moment whatsoever during my childhood years. Lagi pun kulit sangat itam masa tu...so tak bernafsu nak amik gambar. lol

Bila dah tua, mana la ingat sangat moment2 masa bersekolah dulu. Ingat gitu2 aje. Tapi tak bermakna tak ingat langsung as I am not tahap nyanyuk lagi kan?

Masa melayari FB...ray join la group ex school mate Ray masa sekolah rendah dulu. Bila join, memori tu datang semula. Ada school mates yg muka sememeh masa kecik ...skrg dah anggun. Ada yg menjadi rebutan ramai masa tu...sekarang gigi depan pun dah takde. Rongak la..senang cerita. Ada juga yg ray dah x cam langsung. Ya la kan...24 tahun sudah berlalu.




Monday, March 22, 2010

I'm not racist !

"I'm Indian...and we talk very fast.....When two Indians are talking...you think that they are rapping actually they are talking. Indian talk got NO coma one haaa...even the full stop also is on the forehead"

LOL. It's part of a joke frm very famous stand up comedian in Singapore. Basically what she does in her joke was kutuk her own race as an opening...followed by kutuk the malays and the for the GRAND finale...kutuk the chinese.




"No need to kutuk Ang Moh because they are already a joke" she added.


Sunday, March 7, 2010

Karangan yang HORROR

Tulis cerita berdasarkan rangkai kata yang diberi. Panjang karangan kamu mestilah kira-kira 60 patah kata.

Berada di dunia lain - dipenuhi padang pasir - muncul makhluk bermata satu - mengejarku - berjaya menangkapku - ingin mencekikku - menjerit - dipeluk oleh satu lembaga - aku membuka mata - aku bermimpi.





Murid 1

Entah bagaimana tiba-tiba aku berada di dunia lain. Kawasan disekelilingku dipenuhi padang pasir. Dia muncul makhluk bermata satu. Dia mengejarku tiba -tiba dia berjaya menangkapku. Saya ingin mencekikku. Saya menjerit untuk tolong. Saya dipeluk oleh suatu lembaga. Lepas itu aku membuka mata aku. tengok-tengok aku bermimpi-mimpi cerita hantu. Tengok-tengok emak saya angkat saya.


Tuesday, March 2, 2010

Add Maths



Learning Add Maths to me is like stuffing bad food through my throat. At that time, I never quite get it. What's the whole point of learning add maths? What's the purpose? Remembering all the formulas for what? All I need to know is the basics. Why should I learn add maths?



You learned how to count, so that you can count sheeps. You learned how to add, so that you can add. You learned about RM so that you can buy junk food like Kam Kam or coklat Dendang at the nearest kedai runcit near you. You memorize 'sifir' because it will helps you to do maths quickly rather than starting to count thus wasting your time during exams. Imagine multiplying without having to hafal the sifir. LOL.


I have my own reasons why add maths is not my thing. More like an excuse really. LOL. Do you remember the thick add maths book that we used to carry around? Kind of 'a show off' material to everyone that you're learning add maths. "Hey look at me...look at me...I am smart because I am learning add maths".