Friday, October 23, 2009

Lawak Sengal Lagi.....

...


Selepas melayan kerenah penumpang dalam kapal terbang, diwaktu lapang ketika penumpang tidur...dan kerja telah disiapkan, crew2 akan dilanda kebosanan.

Tat kala kebosanan inilah, mereka akan bercerita, bergossip dan berkongsi lawak sengal. Berikut adalah antara lawak sengal dari beratus2 lawak yg pernah ray dengar.


Lawak 1

Ada 2 ekor lalat pegi makan tahi. Mereka terdiri drpd mak lalat dn anak lalat. Yang mak namanya Mak Lat dan anaknya nama plak Nak Lat. Tiba2, Nak lat bertanya...




Nak lat: Mak, nape ya kita kena makan tahi hari2??

Mak lat: Hisy!!!, jgn cakap benda kotor depan rezeki..




Lawak 2

Seorang peramugari menyambut keluarga cina menaiki kapal terbang. Keluarga ini ada 5 orang kesemuanya.

Pada waktu lapang, peramugari pun menggunakan masa terluang utk berkenalan dengan keluarga tersebut. Maka peramugari tersebut bertanyalah kpd salah seorang dari mereka.

Atuk apa nama? Quat Ngo Rat
Mama apa nama? Quat Ley Ter
Bapa apa nama? Quat Ray Sing
Abang apa nama? Quat Ley Park
Nama kamu pulak? Quat Ken Tut!


Lawak 3

Dua orang peramugari baru , ditugaskan utk bekerjasama dalam satu pernerbangan. Mereka berasal dari Sabah. Sedang menunggu kapal terbang sampai ...mereka sempat berkenalan.


Marcia : Haloo.. sapa nama ko?



Buruk : nama saya Buruk..

Marcia : uih jgn gitu bah.. sapa??

Buruk: nama saya buruk!!

Marcia : Ada kaa.. biarlaa.. kestau jak bah.. ndk juga sa kasi malu nama ko..

Buruk : Astagaa.. buruk bah nama saya.. ko nie..

Marcia : ahh terlampau la bah.. ndakkan la nama ko buruk betul.. malu2 lagi mo kasitau

Buruk : Iya baahh.. betul la nama saya buruk

Marcia : Bah ya laa.. sa tau la nama ko buruk, tapi kestau jak bah!

Buruk : Adidihh.. nama saya Buruk bah.. bapa sa bagi nama Buruk.. jadi nama saya buruk laa..

Marcia : Jahat juga bapa ko kasi nama buruk2.. kali ko jak prasan nama ko tue ndak cantik.. ba kestau laa..

Buruk : Woinahh!! ndk paham2!!..org bilang nama saya buruk!!

(selepas lama betul suda begaduh pasal nama si Buruk..)

Marcia : Bah pliss laa.. kestau jak la nama ko, tue pun susah kaa??

Buruk : Ko nie ndk pandai paham2... Nama saya di IC, buruk.. ko mo tingu IC saya,tingu sendiri.

Marcia : (Selepas tingu IC si Buruk).. ohh.. baru saya paham.. nama ko buruk pulak!

Buruk : Kurang ajar ko sana bilang nama saya buruk.. mcm la nama ko lawa betul!!

Marcia : ????



....


9 mulut cakap2 belakang:

NUke_Rude said...

walaweh..

aku suka yg last tu bro.. :D

is-me said...

haha....tis is so funny.........asl 3 aje??post la lebih2...

is-me said...

haha....tis is so funny.........asl 3 aje??post la lebih2...

FaPet said...

Muehehehehehehehe!!!!!....lawak gle bole ganti bro adlin shauki nie.

Bro mane menyepi??

Anonymous said...

bodo nyer mak lalat !

farish H said...

hahhahaha!

zulaikha said...

loll!!! yg last tu memang lahhhh! haahha xD

edzlin007 said...

LOL mmg sengal. suka yg last tu

iamsabahgirl said...

ayat sabah ray tu betul la..mn blaja..hehehe