Friday, December 10, 2010

Lawak Sengal lagi - Kisah Atoi

Alkisah Atoi dan keluarga dalam sehari. [ tak kuasa la nak tulis kisah hidup Atoi dalam seminggu]


Atoi pagi2 lagi dah keluar. Keluar awal sbb nak ke klinik dulu sebelum ke opis. Tekak agak loya kebelakangan ni. Muntah dah keluar ijo ijo cendul dah...LOL Bluuuuuwekkkksss!!




Doktor: Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.

Atoi: Eh! tak boleh la doktor. CANNOT

Doktor: Kenapa?

Atoi: Rumah saya ada dua sudu jer.

More stories after the jump.




Disebabkan Atoi dirasakan mengong oleh doktornya maka dapat la MC utk sehari. Balik je umah...anaknya boboy tunjuk buku kerjanya.




Atoi : Boboyy !! Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer...! Apasal hah? Teringin ayah nak tengok Boboy dapat 100.

Boboy: Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu boboy dah kasi bintang banyak kat
bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn boboy jer, bintang dah
abis. Sebab tu cikgu bagi kat boboy bulan.

Atoi : *%^*&^%@#


Disebelah petang, mak Atoi ...nenek kepada Aboy dan mertua kepada isteri atoi mengadu pening kepala.

Mak Atoi : Amboi 3X mak peninggggg laaa Atoi.....[berkipas tangan di tangan kiri sambil berjalan keliling Atoi -macam Azwan Ali]


Atoi pun keluarkan moto kapcai nya nak membawa maknya ke klinik gigi.

Elok beno la tu...si pening bawak si pening pergi klinik.




Atoi: Mari la naik mak, pegang kuat-kuat yea..nanti jatuh! siapa yg susah ? mereka dan keluarga mereka juga kan..

Mak Atoi : Iya lah, mak pegang kuat-kuat la nie haaaa...

Atoi : Jangan lupa pegang kuat-kuat yea mak!!! [kata Atoi lagi mengingatkan]

Mak Atoi : Iya, mak dah pegang kuat-kuat la nie, takut sangat.

Atoi : Ok, kalau begitu kita berangkat ya, mak.

Atoi lalu 'merempit' motornya, lalu terdengar benda jatuh BUUAAAAKKKK!!!!!PETTTTT!
Atoi terperanjat, lalu menoleh ke belakang, dan ternampak maknya terjatuh dari motornya.

Atoi : Lah kenapa boleh jatuh gak nie, mak?!! Mak tak pegang kuat-kuat agaknye?

Mak Atoi : Mak dah pegang kuat-kuat dah tadi!!!!

Atoi : Mak pegang kat mana?

Mak Atoi : pagar rumah.

Atoi: "$%^&(#....."

Maknya yang hanya sakit pening dah bertambah lagi satu penyakit...lebam punggung.

Lepas menghantar maknya ke klinik Atoi kepenatan. Terus tertido.




Isteri : Bang, bangun bang...bangun la cepat

Atoi : hish apa nie kejutkan orang tgh2 malam nie...

Isteri : Abang lupa makan ubatla...cepatla bangun..kan doktor dah pesan
kena makan sebelum masuk tidur.

Atoi : Ubat apa ?

Isteri : Ubat tidur.

Atoi : @#%^#^????

Isteri : Cepat la bang....Kiah nak kejutkan mak lagi. Dia pun xmakan ubat tido lagi. Cepat laaaa..

PANGGGGG !!!
[bukan bunyi pelempang ya tapi bunyi benda jatuh kat belakang umah]


begitulah kisah Atoi dalam sehari yang serba xkena. Kasihan sama itu Atoi...

Bunyi pangggg yang datang dari belakang tu datang dari kawasan belakang rumah Atoi. Tingkap reban ayam yang tak tertutup rapat oleh mak ayam.

Atoi sebenarnya ada membela ayam dan seekor lembu kat belakang rumahnya. Mari kita sama2 dengar perbualan ayam dan lembu ternakan Atoi.




Ayam : Tuan kita Atoi tu ni memang pentingkan diri sendiri!

Lembu : Kenapa kau kata macam tu? tak baeeekk punyer !!

Ayam : Tengoklah. Apa dia buat kat aku!

Lembu : Hah! Buat apa pulak?

Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku,macamana aku nak dapat anak!

Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecik je!! Hal telur pun kecohhhhh la awokkk
[ uik afundi Aril ke ...LOL]

Ayam : ?? Maksud kau?

Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada.Bayangkan, hari-hari keluarga tuan kita tu minum susu aku tapi sorang pun tak pernahpanggil aku MAK!

Ayam : @#@$!%#$^@


Apa la nak jadi ngn keluarga si Atoi ni...dari Atoi...mak dia, isteri dia...anak dia....lembu dia dan ayamnya semuanya species blur atau sengal tahap cipan merah.

Penutupnya...Atoi, isterinya Kiah, Boboy, mak Atoi, lembu dan ayam semuanya.......menyanyi sebuah laguuuuu.....

"Setiap Isnin 9.30 malam...exclusive di astro RIA....
CAK CAK CAK CAK CAK CAK CAK CAK CAK CAK CAK CAK CAK CAK CAK CAK!!!!"

[ala2 cite azwan ali tuehhhh] LOL


PS: Perasan x yang Atoi ni jenis kuat mencarut? Asyik cakap "*%^*&^%@#" je kan? Ehhhh ayam tu pun carut jugakkk ya.

PS2: Ray tak kenal Atoi tu sape. Jangan gatal2 nak kaitkan Ray dengan Atoi ya....


Entry ini ialah entry repost. Originally posted in May 2009.

9 mulut cakap2 belakang:

rizz said...

hahhahahahah ray lawak gile...bg lg lawak taw ray! hahhaha cakcakcakcakcak! haha

edzlin007 said...

hahahaha LOL....aduhai...sakit perut dan lenguh mulut dah ni. en azwan ali tu baca tak entry ni? cak cak cak

[r][a][y] eusouff said...

rizz & edzlin..
mati la aku kalo si AA tu masuk blog ni...hahahaha

♥Syamelia♥ said...

motiff cakap ray xde kena mengena dgn atoi???
nampak sgt korg mmg related!!!

hahahhaha

---> larikkkkkkk

omgpetch said...

hahaha klakar gle la beb! paling tak boleh blah, mak dia *&&*%^&%^ sgt pg pegang pagar umah knp. hahaha!

baohuluna said...

ahaks..ketawa smbil tersedak2 hakoo..adoii la lawak entri kali ni ray..

*ayu* said...

atoi atoi... hahahaa

*ayu* said...

atoi atoi... hahahaa

Sloeko loe said...

baca.